Alla inlägg under september 2014

Av Helena Sundlöf - 30 september 2014 07:31

Det går BRA på The Cardinal Invitational i Louisville.
Jag har tyvärr inte hunnit söka några fakta från tävlingen, men är en av dem som haft glädjen att följa Luvescoring på Golstat. Det är ju inte så vanligt förekommande, men kul när det funkar. Att sitta i Sverige (eller Turkiet) o följa tävling i USA.
Patric hade flera slags ledning o låg totalt ca -7 när det var några hål kvar på andra rundan. Ska bli spännande o intressant att få höra vad som hände på trippeln som kom då. För övrigt en mycket stabil o prydlig runda av bår lilla knatte. Nu är det bara Go Patrric, GO !!!
Idag går Patric ut i sista bollen, dvs ledarbollen. Lär väl bli mot den svenska eftermiddagen.
Vi fortsätter hålla tummarna.

Av Helena Sundlöf - 29 september 2014 09:26

http://www.golfstatresults.com/public/leaderboards/gsnav.cfm?pg=participants&tid=6136

Av Helena Sundlöf - 27 september 2014 11:45

Efter 27 håls qualifying ( 9 hål i torsdags, och 18 igår) är ställningarna så här. Det är nu 9 hål kvar, vilka spelas idag.
Travis -6
Patric -4
Taylor -2
Jared -1
Will +5
Daniel +6
Ben och Noah +7.
Kyle typ +13
Det innebär att Jared och Will har platserna nu, men fortfarande kan det ändra sig.
Nu drar jag ( skribenten) till Turkiet 1 vecka, så uppdatering från tävlingen kommer ske så gott det går.

Av Helena Sundlöf - 26 september 2014 20:40

Hej,
nu ligger jag i sängen och kollar på Ryder cup. Gick upp 4.30 imorse... Inte jättebra med tanke på att jag är rätt trött men det är ju ryder cup!
Provet igår gick jätte dåligt, helt klart det sämsta jag någonsin gjort! Hoppas att det inte var så dåligt att jag är körd bara.
Vilka som åker på tävlingen i helgen/nästa vecka beror på qualifying. Vi spelade 9 hål igår, ska spela 18 senare idag och 9 på lördag. Jag, Travis och Taylor är klara. Jag gick 34 igår, Jared 35 och Ben 40. Det var dom jag spelade med så jag vet inga fler resultat. Idag är det spel på Gibson bay.
Banan vi ska spela tävlingen på är Louisville och det var den vi spelade på förra året. Det är en bra bana som är mkt längre än de vi spelat hittills. Tydligen har dom lagt en jäkla massa pengar på den över sommaren, på att fixa bunkrar och ändrat lite hål o så. Har hört att den ska vara sjukt bra nu! Och då var den bra redan förra året...
Vi åker söndag morgon, det är ca 2 timmar bort.
Jag försöker höra av mig med uppdatering efter rundan idag om jag får reda på hur det ser ut med kvalet. Alla spelar inte samtidigt så det blir svårt att få koll på det men ska försöka, man vill ju själv också veta hur det ligger till i ens eget lag!
Nu ska jag snart ut till LC och värma upp!
Hoppas du får en trevlig flygtur!
Puss o kram och sov gott?

[Bild]

Av Helena Sundlöf - 25 september 2014 09:57

EKU's sista runda på Millers Memorial GolfCourse visade sig bli den bästa med total 286 poäng ( resultatet från måndagens två rundor var 292 och 296). Detta gjorde alltså att The Colonels klev upp ett snäpp och slutade som 5. Taylor Riggs spelade jämnt och tryggt detta sista varv och slutade -2 (69). Detta gav även honom individuellt en 5e-placering. grattis!

Patric kom sista dagen in på +2 (73) vilket också blev hans slutresultat (+2 alltså, totalt 215) och slutade som delad 8. Han hann igår med att skriva en kort sammanfattning av tävlingen, men den blev inte lång relaterat till att han nu har en del plugg att hinna med innan han ska iväg på nästa tävling igen.
Som jag skrivit tidigare så ges ingen studielättnad för att de är iväg på tävlingar 2 dagar i veckan vissa perioder samt ofta reser på nätterna. Det är bara att glad och rask stiga upp på onsdag-morgonen. Är det en tentamen under deras "tävlings-dagar" så brukar de nog vanligtvis få göra tentan före eller efter sin tävling. Det är dock långt ifrån självklart, diskussioner har uppkommit om att detta är "elevernas egna beslut" och de kan bli hotade om"straff" med betygsnedsättningar. Som tur är detta inte vanligt förekommande och har hittills kunnat rättas till för Patrics del. Hur det är för de andra vet jag inte. Tror det kan variera efter hur läraren ser att eleven kan hantera sin frånvaro och ta igen missad studietid. Problemet är ju att blir eleven uttagen att delta på tävlingen och skulle säga nej pga studier så riskerar de bli uteslutna ur laget. De är ju där på scholarship även från den sportsliga sidan, dvs i detta fall från golfen, vilket kräver vissa åtaganden.
Iallafall skrev Patric detta inatt innan han lade sig:

"Nu har jag pluggat hela kvällen och ska upp igen om 6,5 timme. Provet tar jag imorgon vid 11.
Tävlingen var kul men banan var i dålig kondition tyvärr och inte jättebra organiserad. Det var bra organiserat runt omkring, men själva tävlingen var lite flummig.
Nästa vecka blir det en riktigt bra tävling, stor chans att det är livescoring tror jag!
Nu måste jag natta mig, ville bara skriva nåt litet om tävlingen eller så. Vi kommer ta med 6 spelare till nästa tävling förresten. Vet ännu inte vilka.
Puss o kram!"

Lagets resultat från Murray, individuellt och lag, ser du här nedan.
5. Eastern Kentucky 292-296-286 ? 874 +22
5. Taylor Riggs 71-71-69 ? 211 -2
T8. Patric Sundlof 70-72-73 ? 215 +2
T27. Travis Rose 74-75-73 ? 222 +9
T49. Noah Combs 79-78-73 ? 230 +17
T49. Will Sallee 77-82-71 ? 230 +17

Playing As Individuals
T32. Jared Brown 77-71-76 ? 224 +11
T60. Ben Purcell 82-76-76 ? 234 +21

Vill du titta på det totala slutresultatet från hela tävlingen så finns den på nedanstående adress ( kan som vanligt inte direktlänkas när jag skriver på min "padda", så den får kopieras över i adressfältet):

http://www.ekusports.com/documents/2014/9/23//Murray_State_Invitational_Final_Results_.pdf?id=5594

Nästa tävling är Cardinal Intercollegiate ( eller Invitational -står lite olika på olika ställen), arrangör University of Louisville, på The Cardinal Club, Simpsonville, Kentucky. Den äger rum månd.. 29 och tisd 30/9 .

Tyvärr kommer jag inte skriva så mycket, troligen inget alls faktiskt, från denna tävling då jag själv kommer befinna mig på en bordtennis-tävling för veteraner i Turkiet och kommer ha ett helt annat fokus . 


[Bild]



Av Helena Sundlöf - 24 september 2014 09:20

Jaha, då var ytterligare en tävling till enda. Man laddar så länge inför dessa tävlingar, mycket förberedelser och träning ligger bakom, sen går det bara sååååååå fort. Ja, ja, det är väl så med allt, hela tiden bara springer iväg. För ett par dagar sedan gick jag i shorts och nu är det täckjacka som gäller.
Iallafall så har tävlingen i Murray avslutats. Inga större framgångar rent resultatmässigt för Eastern Kentucky denna tävling. Spelmässigt och runt banan har jag inte en aning om hur allt gått. Patric har som vanligt hunnit med att skicka en snabb hälsning innan han hoppade i säng då han kom hem. Mer om de totala resultaten kan läsas på

http://www.golfstatresults.com/public/leaderboards/gsnav.cfm?pg=participants&tid=5845

Så här skrev iallafall Patric:
" Hej! vill bara säga att vi är hemma, tryggt o bra. Orkar och hinner inte skriva så mkt men tror vi kom femma. Taylor kom femma individuellt på -2 och jag 8 tror jag på +2. Spelade stabilt idag men kunde inte få i puttar. Nu är det bara börja stressa på inför prov och grejer, och kanske sova lite om jag har tur. Vi kan höras något imorgon.
Puss o kram!"

Presentation


Välkommen till Bloggsidan om patric Sundlöfs tillvaro på golfcollege på Shorter University i Rome, Atlanta, USA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards