Alla inlägg under november 2014

Av Helena Sundlöf - 15 november 2014 00:38

Usch, länge sen sist. Jag har börjat jobba dagtid, vilket dessvärre kommer innebära betydligt mindre tid över för denna blogg. Jag kör så gott det går iallafall. Som tur är så är det ju just nu lågsäsong vad gäller golftävlingarna, så rapporter kring dessa missas inte nu.
Patric o Ellinor har äntligen hunnit med att träffad. De fick gira sina 5 år (!!!!!!! Tiden går sååååååå fort) ihop med en bra helg i Bowling Green.
De gjorde inte så mycket under fredagen. Ellinor hade träning och fys och Patricsundlof passade på att putta lite och hade en "mini fitting" med hennes tränare som är utbildad inom seemore putters.
På Lördagen hade Ellinor lite rörlighetstester tidigt. Efter det gick de och tailgatade lite, vilket är typ att hänga vid någons truck och spela ett spel som heter "cornhole". Därifrån gick de till en WKU fotbollsmatch. De var tydligen sämst så Patric o Elle gick efter 2,5 quarters. När de gick låg WKU under med 27-14. Fick sen höra senare att WKU vände och vann med 35-27!?
Söndag åt paret en härlig, stor frukost. Sen åkte de och puttade lite och innan de åt ute på restaurang innan Patric lämnade gör att fara Tillbaks till Richmond igen.. Just det, de kollade på bio på lördag kvällen också. Gone girl hette filmen. Den var tydligenriktigt bra men med ett mindre bra slut tyvärr.

Skolan har gått bra. Patric har ju haft en del prov och redovisningar. Har inte alla provresultat, men vet att han gjorde 100 % på finance provet, management provet vet jag ännu ej. Talet han höll fick han 92% på. Så han är mycket nöjd!!
Nu är en period med tidiga mornar, fysen börjar kl. 6, och mycket skolarbete. Snart nalkas dock jul och Sverigebesök.

Av Helena Sundlöf - 3 november 2014 21:29

Tävlingssäsongen är slut och nu är tränings- och fys.-perioden här. Lite tur att det inte är resor till tävlingar runt om eftersom det händer mycket i skolan nu. En plump är att bilen krånglat lite senaste veckan. Den strulade för ett tag sen, men har fungerat tre att den var inne på verkstan. Sedan dess har den rullat på bra, men nu har det ibland plötsligt blir det världens vobbel och känts som hjulen ska lossna. Det har suttit i en liten stund och sen blivit bra igen.
Vi hade igår en helt underbar chatt-stund ang detta och jag måste bara delge er lite från denna. Den visar så tydligt en stooooor del vi tydligen missat under Patrics uppväxt.

Vi bad honom kolla att bultarna på däcken satt som de skulle. Svaret blev:
"Okej, vart sitter bultarna jag bör kolla? Åker till dem (verstaden) bredvid Learning Center och kollar med dem eftersom jag inte har några verktyg."
Ulrich: "Men hallå, vet du inte vart hjulbultarna sitter? De är ju dessa som håller hjulet på plats. Det brukar var 5st bultar. Om du öppnar bagageluckan och letar resa på reservhjulet så hittar du säkert ett fälgkors där. Det kan vara en bra ide att låta verkstaden vid Learning Center titta på det. Men du, vad skulle du göra om du får en punktering, skulle du fixa det?
Lycka till med mekandet,"

Patric: "Jo jag vet när jag tänker efter. Har väl intalat mig själv att jag inte kan nåt alls........ Ja, punka fixar jag nog bara jag har en sån där pumphiss, vilket jag säkert inte har...
Förresten kollade jag min amatörranking och visade sig att jag är sjunde bäst rankad av alla amatörer i Sverige ( se bild nedan. Listan är funnen på www.wagr.com )
Okej hälsa lilleman! "

Så till sommaren ska vi ha lite lektioner i bultar och "pumphissar"............

Helgen som var började händelserikt. I fredags hade Patric inga lektioner , i stället tränade han lite golf och pluggade första halvan av dagen. På kvällen var de ett gäng på ca.10 personer som for till till Lexington och åt middag samt gick i haunted Woods ( vad Haunted Woods är vet jag inte riktigt, det kanske vi får veta senare). Det var iallafall roligt, den mörka bilden nedan är utanför detta.

På kvällen gick vi ut på en klubb och alla var såklart utklädda! Den andra bilden nedan är Patric, klädd i ståtlig och vacker kostym.
Klubben stängde redan klockan ett. Efter lite prat skiljdes vännerna, det var då kallt och snöade!!!!
Dagen efter var det 18 grader, det går upp o ner här!!!!!!

I lördags och söndags blev det BARA plugg, förutom en o en halvtimme i söndags då Patric körde putträning på LC (Learning center). Måndag morgon väntade ett Finance prov, därefter Marketing quiz på eftermiddagen, Management science prov på tisdag samt ett möte med gruppen i Innovation and entrepreneurship efter skolan där de ska ha skrivit klart sina respektive tilldelade bitar. Därefter har han resten av tisdagen och onsdag på sig att skriva en 6-sidors uppgift som han sedan ska hålla ett 4-6 minuters tal om på torsdag. Förrutom detta så har han idag varit tvungen att fara och kolla bilen idag.
Han längtar så klart till torsdag eftermiddag då han(om bilen tillåter) får åka till bowling Green och träffa Ellinor igen. Var länge sen nu!
Tränings-och uppbyggnadsperioden innebär också att fys.träningen börjar kl. 6 varje morgon, så då ska killarna vara ombytta, vakna och redo för ett fys.pass vanligtvis ute.

Ikväll kom ytterligare ett litet meddelande från Patric ang hans lilla söta röda farkost:
"Tja!
Ville bara säga att jag löst bilen. Grejen dom fixat sist då bilen var på service, den där stången som gör så bilen svänger, hade pajat. Den hade nån defekt så jag fick en ny på garantin.
Och så fick jag 100 % på mitt finance prov idag! Dagen har börjat bra! Men har ingen tid att belöna mig själv ännu.
Nu måste jag plugga till mitt quiz som jag ska ta efter lunchen.
Puss o kram!"

Presentation


Välkommen till Bloggsidan om patric Sundlöfs tillvaro på golfcollege på Shorter University i Rome, Atlanta, USA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards