Alla inlägg den 22 april 2013

Av Helena Sundlöf - 22 april 2013 23:33

Med Coach Greg Owens vid ratten rullade den lilla klubbussen iväg från universitets-området i lördags, vid lunchtid. Mot kvällen nåde truppen sitt mål, vilket denna gång var Tunica i Mississippi. Det är årets stora händelse, Gulf South conference. Vinnaren här går till "Nationals" , vilket så klart är ett stort säsongs-mål för alla skolor. I fjol kom Shorter 2 som lag och Patric kom 2 individuellt och länge såg det ut som att de skulle ha möjlighet att få komma till Nationals. Men , efter nästan 2 veckors extra väntan i USA ( Patrics skola hade då slutat och tanken hade varit att han skulle åkt hem till Sverige så snart skolan var slut) fick dom beskedet att de inte kom med. Snopet värre!
I år vet Shorter redan innan att de inte kommer kunna ta sig till Nationals. Universitetet har bytt " tävlingsorganisation" . Tidigare tävlade de under NAIA , numera tävlar de under NCAA. Detta gör att man på något sätt blir "fryst" under två år och inte tillåts att delta i Nationals. Det är dock fritt fram att vara med på Conference.
Iallafall kom de fram till Tunica i lördags kväll. På söndagen hade de inspel i ett underbart sommarväder, strålande sol och kring 20 grader mitt på dagen. Dessvärre kommer har de inget internet på hotellet, utan endast i klubbhuset på golfbanan. Detta gör att jag troligen inte kommer kunna få så mycket information om tävlingen och hur det går för Patric och /eller laget under tävlingens gång. Jag ska se om jag hittar något på några andra skolors siter kanske, eftersom det inte heller är någon daglig uppdatering på tävlingens hemsida heller. Greg brukar tyvärr inte vara så väldigt alert på att uppdatera Shorters egen hemsida.
Idag måndag spelas iallafall 36 hål, så nu när jag skriver detta är Patric troligen ute på sin andra runda för dagen.
Fortsättning följer.......
......i väntan på denna fortsättning så passa på själva att gå ut och njut av det underbara vårvädret här hemma i gamla Svedala. Det måste väl suga i golftarmarna på både den ena och den andra. Det är nu många golfranger som öppnat och jag längatr själv efter en riktig långpromenad på min favoritbana Botkyrka ( vilken jag personligen tycker hör till en av de vackraste banorna med sin varierande terräng och den otroligt vackra vyn över klubbstugan från hål 18 Tee) .

Presentation


Välkommen till Bloggsidan om patric Sundlöfs tillvaro på golfcollege på Shorter University i Rome, Atlanta, USA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards