Direktlänk till inlägg 21 oktober 2014

F&M Banks på The Linksbanan på Novadell, Hopkinsville.

Av Helena Sundlöf - 21 oktober 2014 08:09

Jag har blandat lite, ibland har jag sagt Hopkinsville ligger i Kentucky och ibland Tenneessee . Det beror på att det har stått lite olika på olika ställen jag varit inne på. Bl a på Golfstat står Tenneessee . Nu har jag kollat upp detta på en karta för att få rätt fakta. Hopkinsville ligger nära gränsen Kentucky - Tennessee, men på den västra sidan , dvs på Kentucky-sidan.

Vi såg att Livescoringen på Birdiefire igår fungerade "sådär". Det är ju alltså spelarna själva som ska sköta uppdateringen via sina smartphones, vilket av olika anledningar inte alltid fungerar. Denna livescoring är inte Officiell, så det kan även dyka upp små fel.
På denna tävling är det Daily Report på Golfstat också. Man kan alltså gå in på tävlingen på www.golfstat.com och få fram hela det riktiga resultatet från de 36 hålen som spelades igår.

Kan bara konstatera att scorerna är LÅGA. Att efter 36 hål ligga +3 - +5 och ändå "bara" ligga på plats 30-45 av dryga 70 deltagare. Detta trots att det på hemsidan står att det var en rätt blåsig dag med sydvästliga vindar, där det var "förvånansvärt" svårt att göra birdies .....
Att det var ca 21 grader låter ju annars rätt behagligt.

Patric hann med att skicka ett litet IMessage innan han hoppade i säng. Det kommer här:

Tja! Antar att ni sett hur kass livescoringen varit! Den är inte mkt att gå på men min score stämmer i alla fall. Tror vi är 8 från ledningen som lag (Taylor gick 72 första varvet inte 73 enligt honom själv). Birdiefire scorerna är inte officiella.
Jag spelade rätt stabilt men hade svårt att sätta puttar. Puttade helt okej men satte inget utanför det jag skulle. Av de 8 birdies jag gjorde var 6 inom en meter. Tyder på att jag gjorde många bra slag fram till Green i alla fall.
Imorgon spelar jag med de två ledarna tror jag (som är -7). Blir en kul sista runda för säsongen!
Vi går ut kl.9, vilket är 16 er tid.
Nu ska jag sova.
Kram på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Sundlöf - 31 maj 2016 09:43

Äntligen är Toefl-testen avklarad och nytt pass beställt. Det är inte lite att ha koll på inför college och 4 år i USA. Visum ska sökas och inför det måste passet räcka hela den planerade vistelsetiden. Det nu varande passet går ut februari 2020, exa...

Av Helena Sundlöf - 31 maj 2016 09:03

Äntligen är Toefl-testen avklarad och nytt pass beställt. Det är inte lite att ha koll på inför college och 4 år i USA. Visum ska sökas och inför det måste passet räcka hela den planerade vistelsetiden. Det nu varande passet går ut februari 2020, exa...

Av Helena Sundlöf - 14 maj 2016 13:51

Då var det äntligen dags för Skandia Tour debuten i år. Bilen med Marcus och kompisen Simon Berglund for från Linköping i torsdags. De checkade in på vandrarhemmet i Laholm torsdag kväll och inspel fredag em. Banans karaktär och skick är vi fortfar...

Av Helena Sundlöf - 8 maj 2016 19:12

Vilken Kristi Himmelfärds helg vi har haft, vilket väder. Helt suveränt! Marcus håller troligen inte med helt och hållet på alla punkter. Vi börjar med onsdag 4/5. Marcus körde då inspel på Vreta Kloster. Han konstaterade att det var en mycket klur...

Av Helena Sundlöf - 1 maj 2016 22:17

Äntligen har vi fått uppleva säsongens första golftävling här hemma i gamla "Svedala". Inför helgen såg det lite bistert ut på väderkartan, med regn och blåst på menyn. Icka sa Nicke. Istället fick vi en finfin söndag i vackra Vadstena, på en bra p...

Presentation


Välkommen till Bloggsidan om patric Sundlöfs tillvaro på golfcollege på Shorter University i Rome, Atlanta, USA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards