Alla inlägg den 7 maj 2014

Av Helena Sundlöf - 7 maj 2014 14:39

Nu är det inte alls så att jag glömt bort denna bloggsida, om någon tror det. Den är ju ämnad att ge Botkyrka Golfklubbs medlemmar, och självklart även andra golfintresserade, lite aktuell lektyr och underhållning om vad som händer med Botkyrkas "egen" spelare i USA och hur det kan vara för någon som fokuserat och fokuserar hela sin tillvaro och energi kring att träna och utvecklas som golfspelare.

Blev så besviken och frustrerad en dag då jag var inne på hemsidan, för ett par år sedan, och såg att där då bara låg två gamla, inaktuella bloggar att följa. Jag som då var sugen på att läsa lite tävlingsinfo och följa lite från klubbens spelare fann att där fanns då ingenting att läsa...... Man kan ju inte gnälla om man själv inte vill göra något åt saken. Så sagt och gjort, denna bloggsida skapades.

Kom snart på att det kunde finnas en målgrupp till. Ungdomar som kanske själva är sugna på att framöver fara utomlands och kombinera studier med intresse. Kanske kunde de få lite tips och råd om hur de skulle gå till väga och lite om vad som krävs för att ta sig dit. Det är ju inte bara en dans på rosor ska gudarna veta.
Om du går in på denna bloggs information samt de första inläggen så går det där att läsa lite om Patrics bakgrund och ambitioner innan han kom iväg. Lite om vad som krävdes och vad han var tvungen att göra innan han kunde uppfylla sina planer och sin stora dröm.

Troligtvis tycker vissa att Patric själv skulle skriva denna blogg. Eftersom ide'n helt och hållet kommer från mig och Patric absolut inte har tid att skriva, 100% av hans tankar, energi och tid , med all rätt, går till skola och golf ( nåja, nästan iallafall - Ellinor får nog sin beskärda del hon också skulle jag tro.....) så har jag tagit på mig denna uppgift. Att jag dessutom , nästan alltid, älskar att skriva gör ju inte saken svårare.
Så nu till detta inläggs början.....
Jag har inte glömt bloggen alls, men just nu händer inte mycket att skriva om. Patric pluggar och tränar dygnet runt, tar sig förhoppningsvis lite tid till mat och sömn också. De senaste veckorna är/ har varit fyllda av finals, dvs terminens tuffa sluttentor. De flesta verkar ha gått bra, men några resultat har jag ännu inte fått. Den stund han får över tränar han inför det annalkande US Open-kvalet som äger rum om ca 2 veckor. För att finansiera att få träna så mycket som möjligt på Gibson Bay, den bana kvalet ska gå, har han åttagit sig att träna en knatte-grupp där vid 4-5 tillfällen. Så nu är det tillagt på den redan tidigare fyllda aktivitets-listan för förra och nuvarande vecka.
Just det 30 Maj fyllde Ellinor 21 ( Grattis igen Ellinor!) , så till helgen när de sista finals är avklarade planerar Patric ett födelsedags-besök till Bowling Green. Det blir som en liten brake i tillvaron.

Detta är en bild jag gillar

Presentation


Välkommen till Bloggsidan om patric Sundlöfs tillvaro på golfcollege på Shorter University i Rome, Atlanta, USA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards