Direktlänk till inlägg 5 april 2013

1april

Av Helena Sundlöf - 5 april 2013 20:41

Patric hade tur och fick en snabb tid till läkaren. Självklart ville vi i Sverige ha besked så snabbt som möjligt och till slut kom ett IMessage:
"Nu har jag varit hos doktorn. Det var inte så jättebra... De kommer att behöva stabilisera min hand, vet ej ännu om det blir gips eller skena. Jag ska ha det i 8-12 veckor beroende på hur det går och sen måste jag rehaba och få tillbaka styrkan i handen vilket doktorn trodde skulle ta ca 3-5 veckor beroende på hur hårt jag jobbade och hur mycket styrka jag förlorat. Jag ska tillbaka imorgon eftermiddag för att sätta på gips eller skena. Så jag kan glömma golfen ett tag. Kommer att bli helt galen här!
Nu måste jag plugga, om jag nu kan fokusera. Hoppas ni sover gott.
Puss! "
Självklart inget roligt besked, men det viktigaste är ju att handen blir bra. Efter ett tag började Patrics mamma tänka efter och många detaljer i mailet var lite diffusa. Den kvinnliga intuitionen sa att detta stämmer inte OCH det var 1 april..........
Ovissheten var lite tung innan svaret kom. Var detta på riktigt eller? 1/2 dygn senare kom svaret - och vi kunde pusta ut.
"Ja det var ett aprilskämt! Kände mig tvungen att lura någon...
sanningen är att jag har fått steroider som jag ska ta i 6 dagar och sedan måste jag vara smärtfri 48 timmar innan jag får spela. Har en till doktorstid nästa måndag. Förlåt om jag gjorde er alltför oroliga. ?".

Så, nu har det varit golf-vila för Patric. Ellinor har det mer aktivt dock, tävlar just i dagarna . Colonel Classic på Patrics blivande hemmabana på Eastern Kentucky university.
För en gångs skull är det Livescoring, vilket gör det lite spännande. Det svänger fort och mycket. Nyss låg skolan på femte plats av de 14 lagen och nu är de 6.
Är ni intresserade att följa så går det bra att googla in på golfstat och söka på kvinnor-> schedule and result -> april -> leta sen fram tävlingen Colonel Classic 5-6 på Eastern Kentucky .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Sundlöf - 31 maj 2016 09:43

Äntligen är Toefl-testen avklarad och nytt pass beställt. Det är inte lite att ha koll på inför college och 4 år i USA. Visum ska sökas och inför det måste passet räcka hela den planerade vistelsetiden. Det nu varande passet går ut februari 2020, exa...

Av Helena Sundlöf - 31 maj 2016 09:03

Äntligen är Toefl-testen avklarad och nytt pass beställt. Det är inte lite att ha koll på inför college och 4 år i USA. Visum ska sökas och inför det måste passet räcka hela den planerade vistelsetiden. Det nu varande passet går ut februari 2020, exa...

Av Helena Sundlöf - 14 maj 2016 13:51

Då var det äntligen dags för Skandia Tour debuten i år. Bilen med Marcus och kompisen Simon Berglund for från Linköping i torsdags. De checkade in på vandrarhemmet i Laholm torsdag kväll och inspel fredag em. Banans karaktär och skick är vi fortfar...

Av Helena Sundlöf - 8 maj 2016 19:12

Vilken Kristi Himmelfärds helg vi har haft, vilket väder. Helt suveränt! Marcus håller troligen inte med helt och hållet på alla punkter. Vi börjar med onsdag 4/5. Marcus körde då inspel på Vreta Kloster. Han konstaterade att det var en mycket klur...

Av Helena Sundlöf - 1 maj 2016 22:17

Äntligen har vi fått uppleva säsongens första golftävling här hemma i gamla "Svedala". Inför helgen såg det lite bistert ut på väderkartan, med regn och blåst på menyn. Icka sa Nicke. Istället fick vi en finfin söndag i vackra Vadstena, på en bra p...

Presentation


Välkommen till Bloggsidan om patric Sundlöfs tillvaro på golfcollege på Shorter University i Rome, Atlanta, USA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards