Direktlänk till inlägg 16 mars 2015

Ellinor vinnare på Lady Eagle Invitational OCH Golfer Of The week !!!

Av Helena Sundlöf - 16 mars 2015 07:04

Helt Underbart!
Ellinor börjar säsongen stenhårt. Inte nog med att hon i lätt överlägsen stil slog till och vann Lady Eagle Invitational förra veckan. Hon blev även Golfer Of The Week i deras serie. Så härligt och Stort Grattis Ellinor!

Nu är det även dags för Patrics tävling nr 2. Inför den har han försökt återhämta sig så gott han kunnat från hosta och förkylning.
Eftersom jag , som vanligt, har lite tidsbrist så kommer lite info direkt från honom själv i form av SMS hemåt :

Fredag:
"Halloj Där!
Vi har det varmare nu, runt 15 grader men har regnat en hel del! Ska dock bli bra väder på tävlingen!
Jag mår bättre. Energin är mycket högre, hostan är inte så farligt och inte lika torr och retig. Känner mig nästan 100 nu och tror inte det kommer påverka mig nämnvärt denna tävling.
Vi åker imorgon kl.8 ja. Då Dan spelade bra förra veckan är han på laget istället för Travis denna vecka. Annars är laget som sist. Will åker med som individuell.
Igår var jag uppe i lexington och träffade Ellinor och Bella från Sala som ju går på UK. Ska tillbaka dit igen nu om en liten stund. Är bara en halvtimme bort.
Helt underbart!
Igår pratade vi mycket, gjorde tacos, kollade på film och jag och Bella va ute och tränade en kortis på UKs träningsanläggning innan Ellinor kom upp.
Ha en fortsatt bra dag så hörs vi!"

Lördag:
"Här sitter brudarna i soffan och chillar!
Idag har vi vart och shoppat lite. Jag hade inga planer på att spendera några pengar men plånboken tog skada. Hittade en affär med så sjukt snygga grejer! Köpte en skitsnygg vinterjacka, en sports coat (vilket jag i och för sig har letat efter) och en långtröja. Kan skicka bilder på grejerna efter tävlingen om ni vill. Imorgon åker vi klockan 8.
Puss o kram! "

Söndag:
Ja jag skickar lite bilder när jag kommer tillbaka.
Lägenheten är Bellas lagkompis. Hennes dorm är stängd för de har spring break.
Ja jag har pratat med läraren och han har skickat ett mail till thailändaren. Får se på torsdag nästa gång jag träffar honom om han säger nåt.( Helenas anm; detta gäller Patrics framtid. Han är ute för fullt och jagar sponsor och förutsättningar att kunna fortsätta med golfen. Just nu undersöks Tour i Asien bl a).
Magen har mått bra! Åt glass för första gången på läääänge igår utan komplikationer, trodde jag. Under resan ner fick jag väldigt ont i magen plötsligt. Men nu är det bra igen!
Det är bra med Ellinor också. Hon stukade foten för ett tag sen men det är nästan helt bra med den nu.
Gjorde förresten en HIO idag på vårt inspelsvarv!? Coach har kort på det men har inte fått ännu. Skickar när jag får. Var en järn 5 från 174 meter!
Nu måste jag sova, ska upp om typ 7.45 Puss o kram!"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Sundlöf - 31 maj 2016 09:43

Äntligen är Toefl-testen avklarad och nytt pass beställt. Det är inte lite att ha koll på inför college och 4 år i USA. Visum ska sökas och inför det måste passet räcka hela den planerade vistelsetiden. Det nu varande passet går ut februari 2020, exa...

Av Helena Sundlöf - 31 maj 2016 09:03

Äntligen är Toefl-testen avklarad och nytt pass beställt. Det är inte lite att ha koll på inför college och 4 år i USA. Visum ska sökas och inför det måste passet räcka hela den planerade vistelsetiden. Det nu varande passet går ut februari 2020, exa...

Av Helena Sundlöf - 14 maj 2016 13:51

Då var det äntligen dags för Skandia Tour debuten i år. Bilen med Marcus och kompisen Simon Berglund for från Linköping i torsdags. De checkade in på vandrarhemmet i Laholm torsdag kväll och inspel fredag em. Banans karaktär och skick är vi fortfar...

Av Helena Sundlöf - 8 maj 2016 19:12

Vilken Kristi Himmelfärds helg vi har haft, vilket väder. Helt suveränt! Marcus håller troligen inte med helt och hållet på alla punkter. Vi börjar med onsdag 4/5. Marcus körde då inspel på Vreta Kloster. Han konstaterade att det var en mycket klur...

Av Helena Sundlöf - 1 maj 2016 22:17

Äntligen har vi fått uppleva säsongens första golftävling här hemma i gamla "Svedala". Inför helgen såg det lite bistert ut på väderkartan, med regn och blåst på menyn. Icka sa Nicke. Istället fick vi en finfin söndag i vackra Vadstena, på en bra p...

Presentation


Välkommen till Bloggsidan om patric Sundlöfs tillvaro på golfcollege på Shorter University i Rome, Atlanta, USA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards