Direktlänk till inlägg 19 mars 2015

Snabba bud, redan dags för nästa tävling.

Av Helena Sundlöf - 19 mars 2015 23:49

Ska först avsluta veckans tävling med lite mer information från Patric om den. Sammanfattar nedan lite från hans rapporter efter tävlingen hem till Sverige:
"Hej på er!
Ledsen att jag inte skrev igår men orkade helt enkelt inte prata om rundorna. Första dagen( i måndags) var jag obekväm och jag hade stora putt och chip problem. Var fruktansvärt irriterande. Idag ( tisdag) började jag lite likadant men slog något bättre fram till green. Efter ett tag började jag putta riktigt bra och var -4 inför sista hålet där jag sabbade det med närspelet, så tappade till -3.
I alla fall en stor förbättring från igår! Laget förbättrade sig också och gick -6 så vi klättrade från plats 13 till 6.
Här är några HIO bilder.( de kommer här nedan, bilder från Patrics HIO under inspelsvarvet i söndags)

Jag lyckades hålla mig lugn i början på första rundan, typ första 9 hålen, sen blev jag mer och mer frustrerad. Sista dagen var bättre. Jag tror att jag hade fokus på för mycket runt omkring mig första dagen och jag hade svårt att befinna mig i nuet.
Vädret var fantastiskt och vi blev rejält brända!
Banan var väldigt blöt i början, då det regnat hela veckan fram till tävlingen. Men i det fina vädret torkade den upp och var mot slutet endast lite fuktig och mjuk.
Ja apropå lite av det jag handlade i lördags, sports coat är nästan lite som en kavaj men lite mer alldaglig. Kände att det kunde vara en bra grej att ha, och vinterjackan är tänkt till Sverige eftersom jag inte har nån snygg varm jacka. "

Nu är det redan dags för vårterminens tredje tävling . Avfärden är redan imorgon , fredag. Inspel den 21/3 och själva tävlingen går av stapeln 22-24/3 i Williamsburg, Virginia. Dit är det ca 80 mil, så det är en lååååång resa för laget. Vet inte om de far hela vägen imorgon eller om de delar upp resan och övernattar på vägen. Så har de rätt ofta gjort, att de tagit den sista biten på förmiddagen av inspelsdagen och spelar in under eftermiddagen. Arrangörer av denna tävling är the college of William & Mary, tävlingen heter Middleburg Bank Intercollegiate samt spelas på Kingsmill Resort River Course. Banan har par 70 och den är 6 765 yards lång. Tee Times' är 7.45-9.30 samt 12-13.30 andra rundan söndag och måndag. På tisdagen är det Shotgun start kl 9 ( allt så klart amerikansk tid). Utslag från hål 1 resp 10. Det är alltså en tredagars tävling och 29 lag deltar. Innebär att det måste vara en av säsongens största tävlingar. Spännande !

Här nedan följer lite bilder från Patrics HIO i söndags.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Sundlöf - 31 maj 2016 09:43

Äntligen är Toefl-testen avklarad och nytt pass beställt. Det är inte lite att ha koll på inför college och 4 år i USA. Visum ska sökas och inför det måste passet räcka hela den planerade vistelsetiden. Det nu varande passet går ut februari 2020, exa...

Av Helena Sundlöf - 31 maj 2016 09:03

Äntligen är Toefl-testen avklarad och nytt pass beställt. Det är inte lite att ha koll på inför college och 4 år i USA. Visum ska sökas och inför det måste passet räcka hela den planerade vistelsetiden. Det nu varande passet går ut februari 2020, exa...

Av Helena Sundlöf - 14 maj 2016 13:51

Då var det äntligen dags för Skandia Tour debuten i år. Bilen med Marcus och kompisen Simon Berglund for från Linköping i torsdags. De checkade in på vandrarhemmet i Laholm torsdag kväll och inspel fredag em. Banans karaktär och skick är vi fortfar...

Av Helena Sundlöf - 8 maj 2016 19:12

Vilken Kristi Himmelfärds helg vi har haft, vilket väder. Helt suveränt! Marcus håller troligen inte med helt och hållet på alla punkter. Vi börjar med onsdag 4/5. Marcus körde då inspel på Vreta Kloster. Han konstaterade att det var en mycket klur...

Av Helena Sundlöf - 1 maj 2016 22:17

Äntligen har vi fått uppleva säsongens första golftävling här hemma i gamla "Svedala". Inför helgen såg det lite bistert ut på väderkartan, med regn och blåst på menyn. Icka sa Nicke. Istället fick vi en finfin söndag i vackra Vadstena, på en bra p...

Presentation


Välkommen till Bloggsidan om patric Sundlöfs tillvaro på golfcollege på Shorter University i Rome, Atlanta, USA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards