Alla inlägg den 26 april 2015

Av Helena Sundlöf - 26 april 2015 08:23

Igår fick vi en skön inspelsrunda på En fin Växjö Golfklubb. Marcus spelade in med två tjejer fån Gränna och man kan inte låta bli att bli såååååå imponerad. Dessa tjejer var systrar, Emma och Louise, och spelade en så fantastiskt fin golf. Det var med avund vi såg deras långa slag och naturliga svingar och vet ni ? Jag trodde inte mina öron när de berättade att Emma var född 2003. Jag säger bara det, fortsätter hon ha intresset kvar får golfsveriges tjejer se upp om ett par år. Jag gissar att lilla Louise ( född 1999) redan varit ute och gjort sig ett namn bland de yngre flickorna. Det är inte bara det att tjejerna var underbart bra på att spela golf, de pratade, analyserade och skämtade på ett härligt öppet sätt. Jag blev , och är fortfarande, så imponerad.........
Så många föräldrar tycker idrott tar för mycket tid, fokus, pengar osv osv, men herregud vad det ger både barnen, ungdomarna och inte minst föräldrarna. Att se samspelet och kommunikationen mellan Emma, Louise och deras pappa var en fröjd, likaså att känna sin egen 17-åriga sons närvara, kramar, armkrok etc under en inspelsrunda. Eller som igår när Patrics flickvän Ellinor skickade SMS, filmer, bilder etc vilken närhet, men ändå så långt ifrån. Som den lättrörda och nördiga mamma jag är får jag nästan tårar i ögonen medans jag själv skriver. Det ger så mycket upplevelser, äventyr, känslor, samarbete och all möjlig annan utveckling och vi ska alla veta att de jobbar STENHÅRT dessa ungdomar, för att få ihop tiden, för att klara av kombinationen skola-intresse ( i detta fall golf, men det gäller så klart mängder av andra intressen/sporter också), för att prestera och även för att hinna med det sociala.

Nu for jag ut i tankar. Lätt hänt när man sitter och skriver.......

Nu tillbaks till OVC ( Ohio Valley Conference) i Alabama. Gårdagen var som vanligt spännande. Efter vår runda på Växjö var det bara att duka upp "paddan" på matbordet i Vandrarhemmet och regelbundet gå in och titta efter uppdateringar parallellt med ett avsnitt av Varg Veum på datorn. Det allra sista resultatet nådde oss ca någon timme före midnatt, då hade iallafall jag hunnit släcka lampan så det såg jag först nu på morgonen. Vad som däremot nådde mig innan jag släckte var en kort, liten film på en liten man som gjorde Eagle. Det var Ellinor som skickade en film på Patric från hål 17...... Oh, så kul..... Och det är precis som jag skrev igår. När man följer Livescoring är det nästan som man själv befinner sig där ( med lite fantasi så klart, men det saknar iallafall inte jag) och det underlättar ju ännu mer när man får direkta bilder och filmer från platsen. Bilden ni ser här nedan är från greenen på Patrics första hål andra rundan. Han puttade för Birdie, slutade Par på det hålet.

Patric gick -2 igår, gör att han totalt ligger på Par, efter en annorlunda avslutning med Birdie-Eagle -Bogey. Han hämtade upp sig från 18 plats till en delad 6e.
Laget i helhet hade en bra dag, totalt hämtade de upp sig från sjätteplats ( av 11 lag), till att inför sista rundan idag leda med 2 slag. Taylor ligger i topp för EKU grabbarna på totalt -2, även han gjorde en Eagle under andra varvet.

Nu måste jag springa, caddiejobb väntar under förmiddagen . Nedan är nattens IMessage från Patric i Alabama:
"Idag spelade jag otroligt bra fram till greenen. Slog många bra slag och kunde blivit en hel del slag bättre om puttningen hade suttit också, förhoppningsvis gör den det imorgon!
Kram på er!"

Och under denna länk kan ni följa livescoringen under dagens, och tävlingens sista, runda.

http://www.golfstatresults.com/public/leaderboards/gsnav.cfm?pg=player&tid=7406

Presentation


Välkommen till Bloggsidan om patric Sundlöfs tillvaro på golfcollege på Shorter University i Rome, Atlanta, USA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards