Alla inlägg den 28 september 2012

Av Helena Sundlöf - 28 september 2012 02:05

Hej allihop
 
Nu var det ett tag sedan jag skrev en update så tänkte att det får vara dags nu!
 
Den senaste tiden har det varit fullt upp med skola och träning. Jag har tränat i princip varje dag de senaste två veckorna, tog dock ledigt i söndags vilket jag tror var en bra idé. Vädret här börjar bli lite kyligare om natten och på morgnarna då det är runt 8-13 grader men på dagarnaa stiger det och idag tex blev det nästan 30 grader mitt på dagen så det finns en hel del värme kvar i luften. Inte lika kvavt som tidigare, vilket är skönt.
I skolan går det helt okej tycker jag. De senaste betygen jag fått tillbaka från prov är Accounting där jag skulle gissa att jag får 95-99 efter extra credit uppgifter, biologi 95 och microeconomics 102,5. Så proven går bra. Det som inte går lika bra är de mindre uppgifterna som inte spelar in lika mycket i slutbetyget men det är fortfarande frustrerande att jag inte kan få till det ordentligt där. Till exempel på quizzen i microeconomics tror jag att jag har ett snitt på 80 lite drygt vilket jag inte är alltför nöjd med, och accounting quizzen är värre ändå, men där räddar jag upp  mig med hemläxor så tror jag ligger på ett A nätt och jämnt för tillfället i alla fall.
 
Nog om det tråkiga nu och till golfen! Vi började qualifya igår inför nästa tävling. Vi ska spela 5 rundor varav 4 från röd tee för att coach vill se hur många birdies folk kan göra, inte logiskt egentligen eftersom att birdies ska vi ju göra från backtee men det är inte jag som bestämmer. Igår spelade vi i alla fall Cherokee och jag tog mig runt på -5 vilket väl var helt okej men jag spelade så mycket bättre än så! Det var riktigt skönt att få igång spelet lite och jag känner nu på riktigt att jag är på väg att hitta ett spel som kan ta mig en bra bit. Ska bli kul att se hur det utvecklas. Qualifying är på Coosa imorgon, också från röd tee. Förresten spelade jag med Tyler Steptoe igår och hann hade riktig flyt och lyckades peta i 9 birdies och en eagle för en runda på -11, och då missade han dessutom en 3 decimeters putt för att gå -12 på sista hålet.
Till Martin kan jag även säga att det där med chippar med fötterna gått sådär, tror inte det funkar riktigt för mig (pappa du behöver inte fråga hur man chippar med fötterna). Men jag har hittat känslan i de långa slagen och puttningen, jag menar då känslan som säger att jag spelar och inte "teknikar" mig runt banan, fortfarande inte helt 100 i chip och wedge men imorgon sitter det alltihop!
 
Nu ska jag ut och köra intervaller med Gabriel, JC och eventuellt även Tyler.
Ha det bra allihop!
 
Patric
 
Morgonjogg runt Shorter

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till Bloggsidan om patric Sundlöfs tillvaro på golfcollege på Shorter University i Rome, Atlanta, USA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards