Alla inlägg den 16 september 2013

Av Helena Sundlöf - 16 september 2013 15:31

Nu har jag pluggat klart. Blev längre än jag tänkt mig men kan aldrig plugga för mkt inför detta prov på amerikansk lag... Kan mkt väl bli mitt första failade college prov! Är så jäkla svårt, jag är helt lost! Ska träffa läraren imorgon och få lite hjälp innan provet som är på tisdag.
Jag gick förresten 67 när vi spelade idag. Det var roligt! Kul att Marcus fick uppflyttning till riks också?
Hoppas att du mår bättre och att du får en bra vecka! Puss o kram?

Bröderna Brothers

Av Helena Sundlöf - 16 september 2013 09:24

Åter i Richmond med skola, träning och vardag. I torsdags fick vi besked att de 4 spelarna med bäst resultat på förra tävlingen i Huntington behöver inte spela qualifying inför nästa tävling. Dvs Patric slipper, han har en plats i laget klar. Övriga 4 killar i laget kommer spela qualifying om den 5 platsen i laget samt om den platsen för individuellt deltagande. Skönt! Då kan Patric fokusera på skola och träning i stället.
Den "griniga" lärarinnan som "hotade" att underkänna elever vilka ej närvarade på alla hennes lektioner samt ej gavs chans att komplettera ifall de missade något, har gett vika. Kanske hade hon en dålig dag just den dagen Patric berättade att han skulle vara borta för golftävling. Patric har iallafall fått det omöjliga godkänt, att få komplettera det han missade under förra veckans tävlingar. Man ser, även de principfasta kan rucka på sina regler ibland..... Patric har dessutom haft ett prov med denna lärarinna och lyckades med 96% "rätt". Bra!
Även tyskalektionerna har satt igång och ett prov skrevs i veckan. Kändes bra tyckte Patric, resultatet har vi inte fått än.
I helgen har Patric pluggat och tränat.
Igår gick Patric upp vid 8 och åkte och tränade på learning center. Learning center är där de oftast tränar, en träningsanläggning som ligger i anslutning till Arlington 5 min Från skolan. Efter lunch fortsatte han sedan med träningen, då blev det spel på "The Bull", En bana de spelat på 1-2 ggr i veckan, ca 20 min bort. Gibson bay är en tredje tränings-bana, ca 6-7 min bort men där har de bara varit en gång hittills.

The Bull


På söndag drar de iväg till nästa tävling, "Cardinal Intercollegiate" . Den spelas i Louisville, ca 16 mil nordväst om Richmond. Skönt att det är så nära för en gångs skull. Lite kul är att de då kommer spela i samma boll som killarna från Ellinors skola, Western Kentucky Uni (WKU). Eftersom jag själv då kommer vara i Turkiet och spela en bordtennis-turnering vet jag ej hur det blir med min "rapportering" från tävlingen. Kan ju som vanligt annars läsa lite resultat på http://www.golfstat.com/2013-2014/men/mschedule/msched_main.htm

Ellinors WKU ja, de börjar idag sin tävling i North Carolina. Självklart håller vi tummarna för vår Ellinor, så hårt vi kan - men obs: inte så hårt så det blir kortslutning .

Presentation


Välkommen till Bloggsidan om patric Sundlöfs tillvaro på golfcollege på Shorter University i Rome, Atlanta, USA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards