Alla inlägg under mars 2015

Av Helena Sundlöf - 16 mars 2015 07:04

Helt Underbart!
Ellinor börjar säsongen stenhårt. Inte nog med att hon i lätt överlägsen stil slog till och vann Lady Eagle Invitational förra veckan. Hon blev även Golfer Of The Week i deras serie. Så härligt och Stort Grattis Ellinor!

Nu är det även dags för Patrics tävling nr 2. Inför den har han försökt återhämta sig så gott han kunnat från hosta och förkylning.
Eftersom jag , som vanligt, har lite tidsbrist så kommer lite info direkt från honom själv i form av SMS hemåt :

Fredag:
"Halloj Där!
Vi har det varmare nu, runt 15 grader men har regnat en hel del! Ska dock bli bra väder på tävlingen!
Jag mår bättre. Energin är mycket högre, hostan är inte så farligt och inte lika torr och retig. Känner mig nästan 100 nu och tror inte det kommer påverka mig nämnvärt denna tävling.
Vi åker imorgon kl.8 ja. Då Dan spelade bra förra veckan är han på laget istället för Travis denna vecka. Annars är laget som sist. Will åker med som individuell.
Igår var jag uppe i lexington och träffade Ellinor och Bella från Sala som ju går på UK. Ska tillbaka dit igen nu om en liten stund. Är bara en halvtimme bort.
Helt underbart!
Igår pratade vi mycket, gjorde tacos, kollade på film och jag och Bella va ute och tränade en kortis på UKs träningsanläggning innan Ellinor kom upp.
Ha en fortsatt bra dag så hörs vi!"

Lördag:
"Här sitter brudarna i soffan och chillar!
Idag har vi vart och shoppat lite. Jag hade inga planer på att spendera några pengar men plånboken tog skada. Hittade en affär med så sjukt snygga grejer! Köpte en skitsnygg vinterjacka, en sports coat (vilket jag i och för sig har letat efter) och en långtröja. Kan skicka bilder på grejerna efter tävlingen om ni vill. Imorgon åker vi klockan 8.
Puss o kram! "

Söndag:
Ja jag skickar lite bilder när jag kommer tillbaka.
Lägenheten är Bellas lagkompis. Hennes dorm är stängd för de har spring break.
Ja jag har pratat med läraren och han har skickat ett mail till thailändaren. Får se på torsdag nästa gång jag träffar honom om han säger nåt.( Helenas anm; detta gäller Patrics framtid. Han är ute för fullt och jagar sponsor och förutsättningar att kunna fortsätta med golfen. Just nu undersöks Tour i Asien bl a).
Magen har mått bra! Åt glass för första gången på läääänge igår utan komplikationer, trodde jag. Under resan ner fick jag väldigt ont i magen plötsligt. Men nu är det bra igen!
Det är bra med Ellinor också. Hon stukade foten för ett tag sen men det är nästan helt bra med den nu.
Gjorde förresten en HIO idag på vårt inspelsvarv!? Coach har kort på det men har inte fått ännu. Skickar när jag får. Var en järn 5 från 174 meter!
Nu måste jag sova, ska upp om typ 7.45 Puss o kram!"

Av Helena Sundlöf - 14 mars 2015 07:19

Det blev inget spel andra dagen i Jackson i början på veckan. Regnet som följde hela tisdagen blev för mycket för den redan "snötöblöta" banan, så resultatet efter dag etta 36 hål var de som blev slutresultat. Vilket innebar en härlig tredjeplats för laget samt en individuel första-placering för Taylor Riggs, som slutade på -3. Patric hamnade på delad fjärdeplats bara ett slag efter, på -2. Starkt jobbat av ett lag som knappt varit ute på banan än!

Grabbarna har hunnit med några skoldagar i slutet av veckan. Patric hade en tenta i Buisness Strategy, vilken kändes bra men slutresultatet vet vi inte än. I torsdags blev det ett besök hos doktorn också eftersom hans hosta inte vill ge sig. Diagnosen blev bihåleinflammation och troligen virus. Han fortsätter med hostmedicin och slemlösande. Nässprayen har överskridit sina 10 dagar, så dem har han lagt på hyllan tv.

Nu väntar andra tävlingen, vilken står lite fel datum för i EKU' s kalender. Det är Bobby Nichols Intercollegiate, vilken spelas 16-17/3 på Sevierville Golf Course (River Course) i Sevierville, Tennessee. Den hålls av ett lag som brukar hålla sig långt fram i resultatlistorna, Tennessee Tech University.
Slutar inlägget med en kort resume' från Patric själv efter tävlingen i Jackson.

Hej på er! Vart som ni kanske förstått inget spel idag. Jag tror det var bra för min hälsa faktiskt. Jag måste dock säga att det var en sak denna tävling som jag gjorde riktigt bra och det var mitt temperament. Jag var oerhört lugn hela dagen och vart aldrig uppspelt över nåt dåligt slag, och då slog jag en del mindre bra slag. Tappade som sagt fokus typ sista 6-7 hålen men det var inte direkt konstigt. Hade jag inte hållt humöret så neutralt tror jag huvudet hade gett upp tidigare.
Imorgon ska jag se doktorn om jag inte mår bra, vilket är tveksamt. Har ett prov imorgon också.?

Av Helena Sundlöf - 10 mars 2015 07:05

.....iallafall i Jackson.
Hinner ej skriva, och vet för övrigt inte några detaljer, om detta.
Resultat kan ses på www.golfstat.com. Sök vidare till höger på " men" och när rullgardinen kommer ner på " schedule and result".
När man väl kommit till resultatlistan får man söka sig ner till tävlingens datum, dvs 9-10/3 och därefter till tävlingen Grover Page i Jackson, Tennessee.
Här kommer det SMS vi fick från Patric under natten, efter gårdagens spel:

"Vi har spelat 36 hål idag. Andra varvet började kanon och jag var -3 efter 5. Fortsatte spela bra men birdieputtarna ville inte riktigt i.
En tråkig dubbel och halv kollaps av fokuset på slutet förstörde avslutningen. Kom in andra varvet på 72.
Är tydligen bara ett slag från ledarna men tror inte det blir spel imorgon. Banan var blöt och nu regnar det och ska göra det enda till imorgon kväll. Men vi får se vad som händer.
Är nu mkt trött! I det stora hela är jag nöjd med dagen med tanke på hur jag mått."

Av Helena Sundlöf - 9 mars 2015 21:46

Förra helgens golfresa kunde slutat bättre. Laget reste ju iväg ca 70 mil sydväst, för att kunna komma ut på bana och träna inför terminens första tävling som äger rum nu 10-11/3. Om dag ett och första rundan där skrev jag lite i förra inlägget. Dagen efter spelades andra rundan på samma bana. Dessvärre blev Patric sjuk i hög feber, hosta, yrsel etc så varken rundan eller hemresan blev ett kärt minne att stoppa bak i ryggsäcken.
Veckan som varit har inte blivit så väldigt mycket ljusare. Hur febern vandrat vet vi inte eftersom Patrics termometer brakat. Hostan och huvudvärken har dock hängt kvar, likaså de rossliga luftrören och lite yrsel. Han slutade t o m titta på TV för det gjorde ont i ögonen. Mellan alla lektioner och tentor har han vilat, hällt i sig honungsvatten och gurglat med saltvatten.
Vädret har inte varit "golfbana", så han har inte blivit så lockad att ta sig ut på bana eller till träningscentret. Det har även varit lite ovisst om tävlingen ca 3-4 timmars bilväg bort, i Jackson, Tennessee, skulle bli av pga att ett nytt snöoväder drog in. I morse fick vi dock besked om att dels tävlingen blir och även att Patric åkt med till denna!!!! Rosselhostan har dock övergått i mer rethostan, låter han meddela.
Vi håller tummarna och hoppas han ska orka med .
Det blev inget inspel igår iallafall, pga att banan var så blöt efter all snö så fick spelarna nöja sig med att gå runt banan.
Tävlingen heter Grover Page Classic, hålls av The University Of Tennessee at Martin Golf Team och spelas på The Jackson country Club i Jackson, Tennessee. Någon Livescoring har vi inte lyckats hitta.
Det är en par-72 bana och ca 12 lag, 78 spelare, kommer delta.

Under veckan som gått har det alltså återigen snöat i Richmond. Vissa nätter har det gått ner till -10 grader, så nu hoppas vi på lite värme så grabbarna och tjejerna kan få komma ut och göra det dom vill - träna och spela golf.....
Tävlingssäsongen startar för fullt och redan 14-16/3 väntar nästa tävling, Bobby Nichols Intercollegiate , Sevierville, Tennessee.

Från Skolan tar man dock inga pauser trots sjukdom och resor. Några prov har avklarats med goresultat dessutom. 94 % på provet i hans drogklass, vilket han var mycket nöjd med. På geografitentan samma vecka fick han 100% och så mycket bättre än det kan man väl inte önska. Financial management provet sköts dock på framtiden eftersom läraren blev sjuk. Även detta är väl avklarat nu, men resultatet har vi inte fått. De har även påbörjat ett Finance Projekt, där de ska göra en finansiell plan för en familj. Vad kan bli bättre än att göra den för Patrics egna familj. En 4-barns familj med golfare och hockeyspelare som bor på div olika orter, där krävs planering....
Jo, han fick även ett brev för någon vecka sedan där det stod han blivit inbjuden till " The International Honor Society Beta Gamma Sigma". Denna inbjudan får man tydligen om man hör till de bästa 10 % av i Buisness -studerande i hela USA. Vilken grej! Jättekul!

Förresten har också Patrics nya järnklubbor äntligen anlänt. Sist vi pratade om det så hade han dock inte hunnit hämta ut dem.
Nu hör jag av maken att Daily resultat har tydligen kommit från Grover Page Dag 1. Spännande!

Ok, De har bara kunnat spela ett varv, dvs 18 hål. Eastern Kentucku har 2 spelare på 52 plats på +6, en på 18 plats på +1, en på Par på 15e plats, 2 på 8e plats på -1 - men ingen av dessa är Patric........ Nä för han ligger på delad 4e plats ( tillsammans med 3 andra) på -2. Före dem ligger 3 spelare som delar första platsen efter varv 1 på -3.

Laget ligger nu 4 på +3. Tyvärr räknades inte 2 av de bättre resultaten då dessa två spelare är med i tävlingen utanför lagtävlingen.
Leder gör nu Tennessee Tech på -1.

Om ni vill titta på resultaten så finns nu dessa på www.golfstat.com så får man söka sig vidare efter denna tävling .

Hör nedan följer lite bilder från golfbanan de nu är på, en bild tagen efter senaste veckans snöfall, och en bild på vårens tävlingsschema.

Presentation


Välkommen till Bloggsidan om patric Sundlöfs tillvaro på golfcollege på Shorter University i Rome, Atlanta, USA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards