Alla inlägg den 12 mars 2014

Av Helena Sundlöf - 12 mars 2014 04:25

Nu är det premiär för mig att skriva på "min" blogg. Nu när föräldrarna är här tänkte jag att jag tar det tillfället.
Idag var sista dagen i golfparadiset Pinehurst. Vi fick ytterligare en kanondag vädermässigt och förutsättningarna för en bra golfrunda fanns helt klart. Tyvärr har jag haft en tendens denna vår att inleda varven lite trögt, så även idag då jag gjorde bogey på mina två första hål. Redan där var min ledning borta. Men det var bara att fortsätta kämpa och spela på. Jag visste ju att spelet fanns där. Jag kom igång lite efter de två första hålen men lika bra spel som under gårdagen blev det aldrig.
Jag gick idag, precis som de övriga två dagarna, med Danny från Richmond University. Det visade sig att det var oss det skulle stå emellan. Med tre hål kvar ledde Danny med två slag då det var dags att slå ut på en par femma. Jag kände att det var dags att jaga och var aggressiv från Tee med drivern på ett ganska tight utslag. På andra slaget hade jag sedan tur med en vägstuds som blev perfekt och jag hamnade precis bredvid green. Jag var inte långt bort från att sätta chippen men med den birdien tog jag mig ett slag närmare efter att Danny räddat par från bunkern. När jag hålet efter ställde till det från tee tog Danny tillfället i akt och slog sitt inspel till en knapp meter. Jag tappade då två slag och det var då praktiskt taget kört. Vi avslutade båda med par och Danny stod segrande på en total tredagars score på +3. Jag slutade på +6 vilket gav en andraplats med tre slags marginal till trean. Vårt lag slutade på fjärde plats av de tio lag som deltog.

JAG OCH DANNY

Det har varit en fantastiskt rolig start på vårt spring break. Det var skönt att för en gångs skull inte ha en massa plugg att ta hand om samtidigt som det ska tänkas på tävling. Det gav ett bättre fokus för uppgiften och jag kände mig mer utvilad. Sen var det kul att det var ett tredagars event med bara en runda per dag så att man hade tid att njuta av tillvaron och atmosfären lite också.
Att få spela Pinehurst No.2 var en stor erfarenhet och en liten inblick i hur det är att spela en riktig proffsbana. Att jag sedan spelade så bra på den var en riktig bonus och en väldigt bra motivator inför US Open kvalet i vår. US Open ska ju spelas på just den banan, och nu vet jag att jag kan spela den på en ganska bra score. Nu kommer banan säkerligen sättas upp svårare med snabbare greener och tuffare flaggplaceringar under US Open, men jag är övertygad om att jag faktiskt skulle kunna göra något hyggligt där.
Jo just det, jag vann ett annat litet pris också. Vi hade en putt tävling på Pinehurst speciella 18-håls putting bana. Det är en puttinggreen med de sjukaste onduleringar och konturer jag någonsin sett. Det var en rolig liten sidotävling och jag slutade tvåa även i den, ett ynka slag efter segraren.

Allt som allt får jag säga att det varit en riktigt lyckad tävling. Det har vart kul att spela en sån fantastiskt fin bana, det har vart oerhört kul att ha föräldrarna här (tror inte de missat många av mina slag), vädret har vart kanon, lagkompisarna har vart på bra humör, frukosten var riktigt bra alla dagar och jag gjorde min hittills bästa college tävling på EKU. Nu har vi stannat i Asheville för att kolla på en sevärdhet som heter builtmore under morgondagen. Det är det största privatägda huset i USA och har medverkat i bland annat filmen Forest Gump. Sedan beger vi oss tillbaka mot Richmond, Kentucky där träning och spel väntar. Vi beger oss sedan till Smoky Mountain i Tennessee på söndag för nästa tävling.

//Patric

DENNA GICK I!

Presentation


Välkommen till Bloggsidan om patric Sundlöfs tillvaro på golfcollege på Shorter University i Rome, Atlanta, USA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards