Alla inlägg den 26 mars 2014

Av Helena Sundlöf - 26 mars 2014 14:50

Efter att ha blåst ur skallen och fått lite ny mental kraft av 1 1/2 timmes pingisträning med underbara Marita Appelgren, vågar jag nu mig på ett nytt försök att bokstavligen attackera denna blogg.
Det var iallafall synd att gårdagens live-rapportering inte fungerade, hade troligen varit en spännande historia att följa den utdragna tävlingen. Säger sig ju själv att en tävling med 5-bollar inte går på 4 timmar direkt. Till slut, vid 21-22-tiden igår, ploppade äntligen resultaten in, några i taget. Patric följde den "trend" han påbörjat nu efter jul och bestämde sig för att börja i uppförsbacke. Han startade på hål 4 med en bogey och två hål senare, på hål 6, sköt han en dubbel. Hål 10-18 hamnade han i ett litet Stim och gjorde hela 5 birdies, blandade upp dessa med ytterligare två bogeys och två par. Dessa 9 slutade på 32 slag, -3. Han hann sedan med ytterligare en birdie, totalt sex Birdies på rundan, innan han kom in på 69 slag. Härligt avslut och ska verkligen bli spännande att höra Patrics egen kommentar efter dagens spel.
Sista dagens fina runda förde med sig en avancering från 14e platsen till en 6 på totalt +3 slag ( 71-73-69=213) efter tre rundor. Detta var 5 slag efter segraren Clement Sordet från Texas Tech. Vi ska nog ha klart för oss att dessa 141 deltagarna är alla bra spelare, många av dem är mycket bra, och konkurrensen här uppe i toppen är stenhård. Svårt att förstå vilken nivå de ligger på när man bara ser en massa siffror och scorer.

För EKU's lag i helhet blev sista dagen en tuff historia och jag kan tänka mig att för både Taylor och Stuart blev hemresan lite extra lång då deras avslutning käns lite extra tuff när man ser resultatet.
Laget slutade på en 10 plats av de 27 deltagande lagen, vilket ändå ska ses som en rätt bra placering i denna tuffa konkurrens. Det är rätt jämnt mellan många av lagen och det är tufft när det skiljer ett par slag hit eller dit. De är ju ändå fem man som spelar tre rundor var, då är ett slag mer eller mindre inte mycket.

Medelscorer dessa dagar har varit dag ett 76,66, dag två 75,21 och dag tre 75,59. Total medelscore 75,82.
Flest eagles/Birdies var på hål 7 4/106 och hål15. 5/95. Medans hål tre fortsatte se ut som det "svåraste" hålet där gjordes totalt dessa dagar 173 bogeys, 56 dubblar och 14 mer än dubbel.

Annars har vi inte hunnit med att få höra något från tävlingen, om spel, bana, väder etc. Jo, det enda en liten fågel viskat i mitt öra är att scoren för Patric dag 2 inte motsvarade hans spel. Han var inte nöjd den dagen och spelet "kändes" som en högre score.
Mer om tävlingen får vi höra när tid, ork och utrymme ges. Direkt efter tävlingen igår em satte sig spelarna i bussen inför den 10 timmar långa bussresan hem. Kan tänka mig att det blev en tuff körning för coach, som även är chaufför. Hoppas att de iallafall fick vädret på sin sina. Troligen kom de hem på efternatten för att kanske få ett par timmars sömn innan skolan sedan började. Varje skoldag är viktig nu när terminen går mot sitt slut och det är mycket skolarbeten som ligger på hög. Många dagar försvinner ändå med div tävlingar de är iväg på.
Nu väntar mitt badrum på att bli målat, så det är bäst jag sätter fart.....

Kingsmill Resort Hål 18

Av Helena Sundlöf - 26 mars 2014 10:41

Nä, nu ger jag upp. Jag är så arg och besviken att tårarna sprutar.......
Har suttit en timme och skrivit, nu hunnit med fyra berättelser/ rapporter från tävlingen. Men när jag hunnit nästan klart så loggas jag UT från internet och ALLT bara försvinner, varje gång. Hinner inte mer, och har ingen lust heller för den delen. Så om ni är intresserade av resultatet från tävlingen och en liten redogörelse så hänvisar jag till Livescoringens resultatlista här nedan och till artikel på skolans hemsida. Ur Patrics synvinkel en mycket bra avslutning och spännande artikel kanske.
OBS! Ni kan INTE bara trycka på länken utan måste kopiera den och klistra in vid web adressen.

http://www.ekusports.com/index.aspx?path=mgolf

http://www.golfstatresults.com//public/leaderboards/team/static/team_players_5260.html

Presentation


Välkommen till Bloggsidan om patric Sundlöfs tillvaro på golfcollege på Shorter University i Rome, Atlanta, USA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards