Alla inlägg den 9 september 2014

Av Helena Sundlöf - 9 september 2014 10:20

....när jag gick in på min mail hade Patric visst skickat ett litet meddelande innan han lade sig igår kväll. Här kommer det:

"Hej alla! 

Idag var okej. Var -4 efter 14 första varvet sen dog jag. Sköt 70-73 (par 71). Spelade inte speciellt bra förutom första 14, imorgon ska det tas igen! Jag är delad 16 och laget delad 5, 15 slag från ledning, 10 från andraplatsen.
Nu måste jag sova för går ut tidigt imorgon, ska upp 5.50
 
Kram på er alla! "


Av Helena Sundlöf - 9 september 2014 10:19

Tävlingen är i full gång och killarna lär ha haft en tuff speldag igår. Jag har inte fått in någon egentlig rapport om hur spel, väder, vind bana etc varit , men lite resultat har jag hittat samt en "rapport" skriven av Bowling Green Falcons. Deras rapport är då naturligtvis endast vinklad mot deras lag och deras spelare, så den säger inte så mycket om övriga lag eller om andra spelfaktorer eller -förhållanden. Iallafall så var det kul att deras -Bowling Greens- José Narro leder tävlingen efter att ha skjutit 69-66 (det sista var en säsongsbästa runda ), dvs -7. Tvåa (på totalt -4) o delad trea (-2) ligger 3 spelare från Youngstown State (5 spelare ligger i nuläget på -2, dvs delad trea).
Av de 14 deltagande lagen leder således Youngstown State på -3 före Cincinnatti +2 och Cleveland State och Radford +5. Därefter kommer "vårat" Eastern Kentucky, som efter första dagens spel ligger på en delad femte plats efter att ha slagit 580 (288,292) slag, dvs +12.
Det är 92 spelare som deltar från de olika skolorna, 5 spelare / lag samt några som deltar individuellt utanför laget. Patric har skjutit 70, 73, totalt +1, och på det ligger han nu på 16 plats inför sista rundan.
EKU-lagets scorer efter första dagen kan ni se på en av bilderna nedan.

Idag startar de sista 18 hålen kl 8 från hål 1 och 10. För att vara mer exakt slår Spelare nr 5 i EKU ( dvs idag Jared) ut från första Tee kl 8, var tionde minut slår sedan nr 4, nr 3, nr 2 och slutligen, kl 8.40 (lokal tid så klart) spelare nr1 ( vilket nu är Patric). EKU spelar tillsammans med dem som ligger på 6-8 plats, dvs "William&Mary", Bowling Green State och Marshall. Det innebär att Patric kommer gå i samma boll som Jose Narro, som leder tävlingen. Det kan jag tänka mig att Patric gillar. Så kul!

Vill ni se en mer utförlig resultatlista från första dagens spel kan ni gå in och titta på nedanstående adress. Det brukar inte gå att direktlänka då jag skrivit på min "padda", så då får ni kopiera över adressen här nedan till web adress fältet. Finns här rätt rolig statistik och fullständig resultatlista.

http://bgsufalcons.com/documents/2014/9/8//Day_1_JFMI_RESULTS.pdf?id=4593

Presentation


Välkommen till Bloggsidan om patric Sundlöfs tillvaro på golfcollege på Shorter University i Rome, Atlanta, USA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards